loading...

Τι μας κρατάει ξύπνιους τη νύχτα; Τι προτείνουν οι ειδικοί;

Η δυσκολία ενός ατόμου να αποκοιμηθεί, να διατηρήσει τον ύπνο του ή η κακή ποιότητα ύπνου, ο...



Η δυσκολία ενός ατόμου να αποκοιμηθεί, να διατηρήσει τον ύπνο του ή η κακή ποιότητα ύπνου, ονομάζεται αϋπνία.



Γενικότερα αϋπνία ονομάζουμε τη διαταραχή της «αρχιτεκτονικής» του ύπνου. Όταν αυτή η διαταραχή συμβαίνει τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα για διάστημα ενός μήνα ξεκινάει το πρόβλημα. Η μη ικανοποιητική ποσότητα και ποιότητα του ύπνου προκαλεί έντονη κόπωση ή επηρεάζει συνήθεις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής του πάσχοντα.


Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες η αϋπνία μαστίζει το 10% – 38% του πληθυσμού παγκοσμίως. 
Σε πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, περίπου 1 στους 3 ενήλικες ανέφερε ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ύπνο του. Πιο συχνά καταγράφεται το πρόβλημα στις γυναίκες και στους εργαζόμενους που δουλεύουν με βάρδιες. Οι ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών αναφέρεται ότι πάσχουν από αϋπνία σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50%! Η αϋπνία επιφέρει κούραση την ημέρα, με συνακόλουθη μείωση της κοινωνικής και επαγγελματικής απόδοσης που έχει ως συνέπεια να αυξάνεται το άγχος, ο κίνδυνος ατυχημάτων και τα καρδιαγγειακά προβλήματα.



Οι αιτίες της αϋπνίας


Η αϋπνία αποτελεί σύνηθες σύμπτωμα, που μπορεί να οφείλεται σε διάφορες συναισθηματικές και σωματικές διαταραχές, όπως:
• Συναισθηματικές διαταραχές (άγχος, φοβία, κατάθλιψη)
• Καθημερινές καταχρήσεις και χρόνια κατάχρηση ουσιών
• Μεγάλα βραδινά γεύματα
• Χρήση φαρμάκων
• Παθήσεις όπως το άσθμα
• Ρευματικοί πόνοι
• Υψηλή χοληστερίνη. Υψηλή αρτηριακή πίεση
• Η γήρανση (με την πάροδο του χρόνου η ποιότητα του ύπνου φθίνει)
• Jet lag
• Βραδινή εργασία
• Περιοδικά επεισόδια άπνοιας. Υποαερισμός
• Εμμηνόπαυση
• Κλιματολογικές αλλαγές – ατμοσφαιρικές συνθήκες κ.ά.




Συνέπειες της αϋπνίας
Οι συνέπειες της αϋπνίας είναι πολλές και σημαντικές. Έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια ότι ασθενείς που πάσχουν από αϋπνία έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν παθήσεις του καρδιαγγειακού συστήματος, ενώ επίσης παρουσιάζουν και αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Η αϋπνία όμως συνδέεται στενά και με ψυχικές νόσους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ασθενείς που πάσχουν από αϋπνία για περισσότερο από ένα χρόνο έχουν 40 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπτύξουν κατάθλιψη σε σχέση με τους μη πάσχοντες, ενώ όταν η αϋπνία αντιμετωπίζεται έγκαιρα, η πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης είναι ίδια με αυτή που συναντάται στον γενικό πληθυσμό.
Ολοένα και περισσότερες μελέτες συσχετίζουν την παχυσαρκία με την έλλειψη ύπνου. Είναι δεδομένο ότι και οι δύο αυτές καταστάσεις αποτελούν αρνητικούς δείκτες σωματικής και ψυχικής υγείας, είναι όμως δύσκολο να πιστοποιηθεί η μεταξύ τους αιτιολογική σχέση. Πάντως το γεγονός ότι τα παιδιά που κοιμούνται λίγο εμφανίζουν συχνότερα παχυσαρκία είναι ένα στοιχείο που καταδεικνύει τη σχέση μεταξύ έλλειψης ύπνου με την εμφάνιση παχυσαρκίας.
Σε μεγάλη διεθνή έρευνα για τις συνέπειες του διαταραγμένου ύπνου στην οποία συμμετείχε και η Ελλάδα, διαφαίνεται μεταξύ άλλων η συσχέτιση της αϋπνίας με τη χαμηλή παραγωγικότητα στην εργασία αλλά και στην πρόκληση ατυχημάτων.





Τρόποι αντιμετώπισης της αυπνίας

Οι αλλαγές στις συνήθειες του ύπνου και η αντιμετώπιση υποκείμενων προβλημάτων που πιθανώς προκαλούν την αϋπνία είναι δύο απαραίτητα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της αϋπνίας.



-Συμπεριφορικές θεραπείες: Εκπαιδεύουν το άτομο να υιοθετήσει καλές συνήθειες στον ύπνο και να βελτιώσει το περιβάλλον του ύπνου. Περιλαμβάνουν την εκπαίδευση σχετικά με τις καλές συνήθειες ύπνου, τη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία, τις τεχνικές χαλάρωσης, τον έλεγχο ερεθισμάτων, τη φωτοθεραπεία κ.α.



-Φαρμακευτική αγωγή ή και συμπληρώματα διατροφής: Ο γιατρός μπορεί να προτείνει συνταγογραφούμενα ή μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, ή συμπληρώματα διατροφής για την αντιμετώπιση της αϋπνίας. Η ενίσχυση του οργανισμού μας με τη φυσική ορμόνη Μελατονίνη που παράγει η επίφυση του εγκεφάλου και η οποία είναι υπεύθυνη για το βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας, μπορεί να μας βοηθήσει. Με το Melatonin SM της SM Pharmaceuticals θα κοιμηθείτε μέσα σε μόλις 5'. Σε πρωτοποριακή μορφή spray που εξασφαλίζει την καλύτερη απορρόφηση της Μελατονίνης (και μάλιστα κατά 240% περισσότερο σε σχέση με ένα δισκίο) παρασκευάζεται μέσω νανοτεχνολογίας, η οποία διασφαλίζει ταχεία αποδέσμευση και άμεση δράση στην μείωση του χρόνου έλευσης του ύπνου, βελτιώνοντας την ίδια στιγμή την ποιότητά του. Μόνο ένας ψεκασμός υπογλώσσια 15΄πριν τον ύπνο είναι αρκετός για να χαλαρώσει ο οργανισμός σας, να κοιμηθείτε καλά αλλά και να νιώθετε ξεκούραστοι την επόμενη ημέρα. Θα το βρείτε σε όλα τα Φαρμακεία. (www.smpharmaceuticals.com).

COMMENTS

.

.
loading...
Όνομα

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ,515,ΑΝΔΡΑΣ,54,ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ,2100,ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ,811,ΑΣΤΕΙΑ,478,ΓΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΣΥΜΠΑΝ,102,ΓΥΝΑΙΚΑ,182,ΔΙΑΦΟΡΕΣ_ΕΙΔΗΣΕΙΣ,1658,ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,330,ΕΚΚΛΗΣΙΑ,3,ΕΛΛΑΔΑ,81,ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ,781,ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ,407,ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ,1909,ΕΠΙΣΤΗΜΗ,4,ΕΡΕΥΝΑ,16,ΖΩΑ,38,ΖΩΔΙΑ,564,ΙΣΤΟΡΙΑ,6,ΚΑΙΡΟΣ-ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ,391,ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ,79,ΚΙΝΗΤΑ,51,ΚΟΛΠΟ,3,ΜΟΔΑ,5,ΟΜΟΡΦΙΑ,18,ΠΕΡΙΕΡΓΑ - ΠΑΡΑΞΕΝΑ,516,ΠΟΥΛΑΚΙ ΤΣΙΟΥ,2649,ΣΙΝΕΜΑ,94,ΣΙΝΕΜΑ - TV - ΘΕΑΤΡΟ,262,ΣΚΑΝΔΑΛΑ,348,ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ,266,ΣΥΝΤΑΓΕΣ,115,ΣΧΕΣΕΙΣ,327,ΣΩΜΑ,55,ΣΩΜΑ -ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ,759,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,88,ΤΡΑΓΟΥΔΙ,150,ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ,158,ΥΓΕΙΑ,240,ΦΙΛΙΑ,1,ΦΥΣΗ,278,ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ,83,apisteuta,197,Auto - Moto,183,facebook,143,Fight Sports,33,Fitness,250,google,17,greece,1,health,50,Instagram,8,iphone,2,LIFESTYLE,650,MEDIA,255,nba,2,olympiakos,1,pet,14,Show Biz,1915,Show_Biz,1121,SOCIAL,38,SOCIAL - INTERNET - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,356,tromaktiko,35,twitter,4,Video Games,21,VIRAL,60,X-FACTOR,32,X-FILES,231,youtube,4,
ltr
item
Το πουλάκι Τσίου...: Τι μας κρατάει ξύπνιους τη νύχτα; Τι προτείνουν οι ειδικοί;
Τι μας κρατάει ξύπνιους τη νύχτα; Τι προτείνουν οι ειδικοί;
https://1.bp.blogspot.com/-CZYdZ3NeLDs/WHUkTp8C-DI/AAAAAAACRW8/7A4EP1-l2X8k5OhYdYXFI3n6JoGSbWZoQCLcB/s640/686680b3b2c7cf9ff9abd6ccd429f66d.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-CZYdZ3NeLDs/WHUkTp8C-DI/AAAAAAACRW8/7A4EP1-l2X8k5OhYdYXFI3n6JoGSbWZoQCLcB/s72-c/686680b3b2c7cf9ff9abd6ccd429f66d.jpg
Το πουλάκι Τσίου...
http://poulakitsiou.blogspot.com/2017/01/blog-post_986.html
http://poulakitsiou.blogspot.com/
http://poulakitsiou.blogspot.com/
http://poulakitsiou.blogspot.com/2017/01/blog-post_986.html
true
7014190112081292448
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy